[ratings]

O Bikram józe jsem se dověděla asi před pěti lety. Do té doby jsem vyhledávala pouze klasické sporty, které se zaměřují jen na pohybovou soustavu těla, a nic víc jsem od sportu ani neočekávala. Pomalu mi to ale přestávalo stačit a začala jsem se pídit i po něčem komplexnějším. Navštívila jsem například různé lekce hatha jógy a pilates, ale stále jsem nebyla spokojená. Nedovedu přesně popsat, proč mi tyto techniky nestačily, ale prostě to nebylo ono. Postupným brouzdáním po internetu jsem narazila na studio Bikram jógy v Praze a hned po přečtení základních informací jsem byla nadšená. Tato metoda je složena z několika ásan (jógových pozic), které jsou ale netradičně prováděny ve 42°C!! masaze-husova-brno-joga

 

 

 

Teplo je moje

Do Bikram jógy jsem se zamilovala hned od první lekce. Samozřejmě záleží na vkusu, ale vejít do vyhřáté místnosti mi pokaždé navodí atmosféru slunné pláže, moře a pohodlí. Proto ráda chodím na lekce tak, abych měla alespoň pár minut před začátkem na relaxaci. Další výhodou tepla je, že svaly se prohřejí velmi rychle a díky tomu se můžou protáhnout snadněji a intenzivněji než při klasických podmínkách. A jestli se u toho člověk nezapotí? No jeje! Ale to je jen další benfit. S potem se z člověka odplavují nečistoty a přebytečné látky, takže to přispívá k detoxikaci a dobrému zdraví.

masaze-husova-brno-joga5

Hlavní je to nevzdat

Cvičit ásany v takovém teple je zážitek už od první minuty a musím přiznat, že to často není jednoduché vydržet, zvlášť když člověk není s fyzičkou úplně na výši. Ale základ každé jógy je proudění energie a při takovémto skupinovém cvičení je pak důležité udržet energii kolektivní a vzájemně se tak podporovat. Proto je nezbytné, aby člověk vždy vydržel v místnosti po celou dobu lekce, nevzdal to a neodešel, i když je zdánlivě na pokraji sil a nutně se potřebuje nadechnout chladnějšího vzduchu. Asi půl roku jsem chodila na cvičení intenzivně čtyřikrát týdně a ne jednou jsem do lekce přišla naprosto vyčerpaná. Je naprosto normální, že člověk není vždy v perfektní kondici, kdy zvládne cvičení jakékoli náročnosti hravě a s úsměvem, ale při Bikram józe je základ cvičit vždy na svých aktuálních 100%. Někdy to může znamenat cvičit s nábojem a všechny ásany si vychutnávat do krajních poloh, ale někdy to může být prostě tak, že polovinu cviků prosedíte a v pozici v kleku načerpáváte energii, abyste se po pauze mohli zase připojit. Ať už se vám přihodí kterákoli varianta, s Bikram jógou máte benefity pokaždé. Nejdůležitější je vždy přijít.

26

Dvacet šest je počet poloh, které se během lekce cvičí. Ano, je to tak, že při každé lekci se provádí stejné ásany, ale přesto nikdy nevíte, co vás čeká. Nejprve jsem si myslela, že mě takové opakování omrzí a že se začnu během cvičení nudit, ale opak je pravdou. Ke všem polohám se vztahuje pro praktikující nezměrné množství pokynů a úkolů. Vlastně to funguje tak, že s každým vaším pokrokem se dozvíte další tři pokyny.

Blahodárné účinky

      • Fyzička se vám nastartuje prakticky ihned
      • Celkové zlepšení zdravotního stavu
      • Díky principu stlačování a protažení v těle proudí okysličená krev, která očišťuje od usazenin a vyživuje
      • Vnitřní klid a relaxace
      • Aktivní odpočinek

Vyzkoušejte

Pokud tedy i vy sdílíte nadšení pro teplo, jógu a komplexní cestu ke zdraví, můžu vám tuto metodu jedině doporučit. V Brně jsem zatím našla jen jedno centrum, které praktikuje přímo Bikram jógu a sice Hot City Yoga Brno. Jsou tu ale i centra, kde se také cvičí jóga ve 42°C, koncept lekcí je ale postaven více jako při klasické hatha józe. Nicméně jakákoli jóga je pro tělo i mysl prospěšná, takže jestli chcete během chladnějších dnů trochu rozproudit krev, neváhejte nějakou z hřejivých variant vyzkoušet.

Nejen jógou je ovšem člověk živ, dopřejte si masáž v našem masážním salonu Masáže Husova:

MENU
0

Your Cart