Masáže Husova - článek Chůze na boso

Dobijte energii přirozeně, choďte naboso!

Většina z nás se často v průběhu týdne ocitne bez energie. Říkáme například, že nám došla šťáva. Málo slunce v podzimních dnech tomu nepřidá, jak si tedy přirozeně dobít baterky?
Chůzí naboso!

Jak jsem se zmínila, člověka můžeme přirovnat k baterii – hlava a horní část těla mají kladný náboj, dolní část těla a nohy, záporný. Z vesmíru získáváme kladnou energii, ze země zápornou. Čím větší výměna energie, tím odolnější a zdravější je náš organismus.

Chůze naboso je přirozenou masáží chodidel, která příznivě ovlivňuje funkci všech vnitřních orgánů prostřednictvím reflexních bodů, dále stimuluje nervovou soustavu, podporuje krevní oběh, imunitní systém. Mimo jiné působí preventivně proti vadám nožní klenby (nejčastěji to v současné době bývají ploché nohy, vbočené palce a zkrácené šlachy) a nožním infekcím. Ve chvíli, kdy chodíme naboso a nemáme pod nohama rovné a stabilní povrchy, naše tělo je nuceno zapojit více svalů na kompenzování vzniklé nestability. Tím se aktivuje celé tělo, zvyšuje se svalová aktivita páteře, zlepšuje se držení těla, napínají se stehenní a sedací svaly a dokonce se spaluje i více kalorií. Zároveň se snižuje zatížení kotníků, kolenních a bederních kloubů.

V době vzniku obuvi se zmenšil kontakt lidského organismu s elektrickými náboji Země. I to může být jedna z příčin chorob, které jsou v současnosti velice rozšířené: bolesti hlavy, podráždění, neurózy, nespavost a mnoho dalších.

Jak se tedy těmto příznakům vyhnout? Stačí pouze 1–2 minuty chůze naboso v ranní rose, v prvním sněhu, nebo dát chodidla pod pramen studené vody, aby se tak člověku vrátila do těla životní energie. Chůze naboso má nejen skvělý otužující efekt, ale působí také preventivně proti bolestem zad, v kříži, ramenou, svalech nohou (zejména u žen nízkého vzrůstu, které rády nosí obuv na vysokém podpatku).

Závažnost důsledků, které při chození naboso hrozí, jsou vlastně výrazně menší, než je tomu u mnoha jiných běžných lidských činností. Rozbitým lahvím, hřebíkům a podobně, se většinou podvědomě vyhýbáme, a to i ve chvíli, kdy kráčíme obutí. Více než poranění o rozbité sklo nám většinou při chůzi naboso hrozí nešťastně „ukopnutý“ palec či malíček, nebo zapíchnutí malého trnu, který zprvu ani neregistrujeme, ale poté nám může způsobit nemalé obtíže.

Pozor! Ti, co se snadno nachladí, by ze začátku měli chodit naboso nebo v ponožkách po bytě ráno a večer 15–30 minut. Každý den prodlužujte dobu o 10 minut, skončete na hodině. Po měsíci začněte chodit v přírodě (sad, park, zahrada). S přízemními mrazíky a mrazivými dny choďte po jinovatce (30–60 sekund), potom po sněhu 1–2 minuty. Po každé otužovací chůzi vysušte chodidla do sucha a oblečte ponožky.
Nezávisle na tom, kolik Vám je, otužujte svá chodidla a věřte, že každý Váš den bude mít jiné barvy. Zvětší se Vaše energie, zlepší se spánek, budete vstávat s úsměvem na tváři plní elánu a pohody.

Zajímavé odkazy:
Zaujala vás chůze naboso? Co takhle zkusit reflexní masáž?

 

Vytvořila: Lenka Fronková

Len new

Chůze naboso
Ohodnoťte stránku.

MENU
0

Your Cart